Novas da Consellería do Medio Rural e do Mar

31 may 2011

Varias comunidades de montes se quedan sin ayudas para la prevención de incendios

La Consellería do Medio Rural solo subvenionará este año para la prevención de incendios forestales los trabajos mecanizados en áreas de cortafuegos con pendientes inferiores al 30%, en una faja de dos metros a cada lado de las pistas forestales y a la apertura de vías en zona de pinar regenerado, lo que imposibilita que numerosas comunidades puedan acceder a tales ayudas ya que la orografía de sus montes superan en muchos casos el 30% de pendiente.

"En nuestros montes es imposible diseñar un área de cortafuegos, lineal y continua, sin superar el 30% de pendiente en la mayor parte de su recorrido", afirma un comunicado de las comunidades de Xinzo, Arnoso, Couso, Areas y Ribadetea, todas de Ponteareas y "agrupaciones pioneras" en la prevención de incendios que este año, sin embargo, se quedarán sin ayudas de Medio Rural, con el agravante, según señalan, de tener que costear los medios propios con que cuentan, bien sea personal, tractor con aperos o ambas cosas.

Estas comunidades suman 1.500 hectáreas, de las que vienen desbrozando, con ayudas de la Xunta, unas 60 hectáreas anuales, más de la mitad de modo manual, lo que genera nuevos puestos de trabajo cada verano. Ahora se quedarán sin ayudas por no cumplir el requisito de un mínimo de 10 hectáreas de desbroce mecanizado en pendientes inferiores al 30%.

Fuentes de la consellería respondieron ayer mismo que los trabajos mecanizados permiten multiplicar la superficie en la que actuar y que a su plan, Pladiga 2011, se incorporaron "la mayor parte" de las propuestas presentadas en el Consello Forestal de Galicia, en el que están representados productores, industria, Fegamp y diferentes organizaciones agrarias y conservacionistas. El Pladiga movilizará este año 6.052 personas, 39 medios aéreos y 300 en tierra.

Medio Rural también comunicó ayer el final de la limpieza de la zona de erradicación del nematodo del pino: 36.000 árboles talados en 189 hectáreas de As Neves y Salvaterra, donde se detectó la plaga.

FUENTE: EL PAIS

17 may 2011

Medio Rural abordará a situación das reses mostrencas na Lei de montes e nun decreto que se está redactando

A Consellería do Medio Rural abordará a situación das reses mostrencas na Lei de Montes e nun Decreto que se está redactando.

O departamento que dirixe Samuel Juárez recorda que o 'Reglamento para la Administración y Régimen de Reses Mostrencas' é unha normativa de carácter estatal que data do ano 1905 e que, polo tanto, non lle corresponde a unha comunidade autónoma derrogala.

Non obstante, na regulamentación que se está a preparar, a Xunta prevé medidas de colaboración coas administracións locais que axuden a paliar e resolver a problemática suscitada, cando estes animais invaden propiedades alleas ou cultivos de distinto tipo. O propietario do animal ten a obriga de identificalo, pero é o propio concello quen ten a competencia directa de facerse cargo daqueles que non presenten identificación.

Entre tanto, Medio Rural puxo a disposición dos titulares de reses mostrencas, unha importante liña de axudas iniciada no 2010 que practicamente sufragan os custos da implantación dos microchips.

Prevención
O cabalo destaca por ser capar de colaborar no desbroce do monte e, polo tanto, na prevención de incendios forestais. Estas virtudes non están exentas dunhas obrigas por parte dos propietarios, en relación coa identificación. Por este motivo, véñense realizando inversións por parte da Xunta de Galicia nas Comunidades de Montes Veciñais en Man Común para a execución de cercados, puntos de auga, accesos, pasos canadenses que permitan manter aos cabalos confinados en espazos onde poidan manifestar as súas potencialidades.

A necesidade de regular este sector animal conleva velar polas necesidades dos concellos e pola dos propietarios. Deste xeito, a Xunta tamén pretende manter ese carácter patrimonial e cultural que levan consigo a figura destes animais.

5 may 2011

AXUDAS DESTINADAS AO SECTOR EQUINO

ORDE do 27 de abril de 2011 pola que se amplía a dotación orzamentaria da Orde do 30 de novembro de 2010 pola que se establecen as bases reguladoras das axudas destinadas ao sector equino para o seu fomento e desenvolvemento, no ámbito da Comunidade Autónoma de Galicia, e se convocan no ano 2011. (DESCARGAR D.O.G.)

O TEMPO NOS NOSOS MONTES: